| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Assaulty – druhá dávka

permalink

27. 7. 2005, Virgo47

Dnes tu máme ďalšiu sériu assaultov, s ktorými som chcel kruto zúčtovať po krátkom procese so skilled botmi. Oproti minulému článočku som dnes pridal aj obrázky. No a ako to dnes dopadlo?

AS-Ascension

AS-Ascension (autori [FnG]~pixie~ a [FnG]Raspnex; info a download) je podobne ako AmunRa variácia na egyptskú tému. Po minulom diely som skúšal hrať AmunRa ešte raz a zájsť ďalej, ale je tam x miest, kde boti nevedia, čo robiť ďalej. Jedno také miesto je aj tu – autor naň upozorňuje na uvedenej stránke. Keď útočníkovi vypadne power core a je resetnuté, tím botov už nemá šancu power core znovu zobrať. :-) Proste sú neschopní. Tieto botie problémy sú samozrejme únavné – kde už len takúto mapu budete hrať online v plných počtoch? V zásade to mapu odpisuje. Čo inak? Pekná mapa, pekné objectives, pekná grafika, nehľadal som ďalšie chyby. Ako to už pri assaultoch býva, skilled boti boli silný až až (rozumej, sám som nemohol vymlátiť päť botov brániacich nejaké miesto :-)). Jo – chýba intro, čo je síce len estetika (level máte poznať, ak ho hráte seriózne), ale aj to sa ráta, nie? :-)

AS-CBP2-Thrust

Od AS-CBP2-Thrust (autor Tynan Sylvester; info a download, pozor, súčasť CBP2 part 1, vyše 190 mega :-)) by človek očakával viacej už len pre to, že je to súčasť CBP. Misia sa odohráva na malom ostrove a cieľom je odpáliť raketu nesprávne a tak zachrániť bohviečo. Intro je textové, žiadne sexy ženské hlasy – intro ale splní účel a ukáže všetko, čo ukázať má. Cestou sú výborné jumppady – nezraňujú, pekne vodia, niektoré dokonca teleportujú, čo trošku matie (vyzerá to ako jumppad a nie je to jumppad). Boti vedia dosiahnúť cieľa a pritom som si na skilled pripadal ako rozhodujúci faktor, čo ma uspokojovalo (preto hrávam skilled, riadim bitku ako vyššia moc :-)). Celý assault má tri povinné ciele a jeden nepovinný (po prvom, výrazne ale uľahčuje štartovaciu pozíciu k druhému cieľu). Dobrý assault, hoci FPS, ako to už býva, klesali pod rozumnú retail hranicu.

AS-Castle_2k4

V AS-Castle_2k4 (autor Andreas "Lucky" Koehler; info a download) treba zastaviť nejaký teroristický prenos, ktorý prebieha z vrchola najvyššej veže hradu. Tiché intro bez textu len ukáže cestu, ale myslím, že je to dostatočné. Na vrchol veží vedie väčšinou viac ciest – schody či výťah. Architektúra hradu mi prišla trochu bizardne "unreálna", ale v tomto ohľade som ja slabý kritik. Každopádne hrad samotný sa mi nepáčil až tak veľmi ako zvyšok mapy. Na začiatku treba spustiť most, potom otvoriť bránu, ďalej spraviť čosi na bočných vežiach a napokon dostať sa na vrchol veže a tam chvíľu postáť na správnom cieli. Sú tu teda ciele aj na výdrž, aj na ničenie. Pozitívne hodnotím štíty pre útočníkov a ostrovčeky vo vodnej priekope (dodge jump je oveľa lepší ako plávanie). Boti dokážu dosiahnúť cieľ, aj keď cítim, že na skilled výrazne pomáham. Zaznamenal som zvláštne chovanie pri výmene strán. Raz ma hneď vyhlásilo za víťazov, raz som musel stlačiť suicide, kým som sa dostal zo spectate módu (podľa mňa bug). Mapa je dielom AS hráča vraj pre AS hráčov. Okrem chyby pri výmene strán som nenašiel vyslovený blok, hrá sa príjemne, aj keď mne sa zdá, že existujú aj lepšie AS mapy. Každopádne pri kvalitách custom AS je to zrejme nadpriemerný kúsok. :-)

AS-Confexia

AS-Confexia (autor Stefan Baier; info a download, 40 mega je na jednu mapu dosť) bola jedna z prvých propagovaných AS máp pre UT2004 a preto má istú historickú úlohu. Má výborne intro (aj keď slovo "imperative" som počul len pričasto na to, že som ho počul zatiaľ len tu :-)), zvuk, obraz. Všímajte si pomotanú schému mapy – hoci jej cieľe sú lineárne príbehovo, nie sú za sebou, ale rôzne rozprestreté po mape, ktorú prejdete krížom krážom. Všetky ciele sú len o ničení (teda všetky, čo som videl), čo mi príde dosť fádne. Celý AS má byť o vozidlách a ich masívnom nasadení; dá sa preto samé ničenie pochopiť. Ciele majú kvantum hitpointov a pri ničení druhého cieľa vás asi porazí (obrancovia majú tank, vy len manty, je to dosť zúfalý boj). Mapa je veľká a neviem posúdiť jej optimalizáciu – každopádne FPS sú brutálne nízke (na mojom počítači bežne pod 10, skúste s tým hrať). Cieľov je 9 a všetky stále podľa toho istého scenára. S bežným AS nastavením som túto mapu nikdy nedohral a vždy som sa so skilled sekol niekde okolo dvojitého cieľa č. 5 (tuším). Aj keď som zahral hrdinu (ako to len s tými FPS išlo), často ma (aj kvôli FPS :-)) modrý prekonali o nejaký ten jeden cieľ a bolo prehrané. O tejto mape je aj thread na BuF, kde sa mimo iné vraví, že čas na túto mapu treba nastaviť od 15 do 22 minút. To už mi pripadá zúfalé. Táto mapa bola dlho na mojom disku, lebo zbieram "essential" mapy. Ale nakoniec som sa rozhodol – predsa len ju zmažem. :-) Nevravím, že je zlá, ale nedá sa porovnávať s retail mapami. Je za ňou jeden podstatný nápad (vozidlový AS), ktorý je pokazený nadmernou dĺžkou, fádnosťou a hlboko podpriemernými FPS.

Záver

Je zaujímavé, že kým DM retail mapy sú bežne odsudzované (česť výnimkám), retail AS mapy sú považované za podarené (česť výnimkám ako Junkyard a Mothership). Urobiť custom mapu na úrovni blízkej RobotFactory je proste evidentne výnimočný počin. Práve teraz v hlasovaní na BU valcuje Assault s 47 % najbližšieho súpera Insta-Gib CTF s 31 % hlasov – AS je evidentne populárny. Na AS mape je ale rozhodne kritické to, ako sa hrá offline. Prepáčim sprostého bota na duel mape, ale na AS chcem botov, ktorý vedia vyrovnane útočiť aj brániť a ktorý sa NIKDE nezaseknú. Nemôže botov zastaviť reset nejakej veci; nemôže celý assault zastaviť fakt, že sa nevie NIKTO z útočníkov vrátiť po takúto vec (to sa mi stalo na AmunRa_Beta2 z minulého článku, potom už naozaj išla z disku preč).

Aby som to ale zhodnotil – Ascension má vážne chyby s botmi, u mňa táto mapa skončila. Confexia skončila, aj keď nemá žiadnu fatálnu chybu v deji, ale proste mi už za to nestojí. CBP mapu si nechám (ako si nechávam celý CBP), no Thrust je podľa mňa podarený a aj ako samostatná mapa by u mňa ostal. Na Castle je miestami vidieť neprofesionalita, najčastejšie som tam plnil ciele bez odporu obrancov, a chyby pri výmene strán ju trochu zhadzujú. Ale inak ujde. :-)))

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!