| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Ako sa nám hralo 4: ONS-Aeterna, CTF-Canal, ONS-ConclaveCanyon, DM-1on1-Lacrima, DM-UCMP-1on1-Derelict

permalink

21. 9. 2005, Virgo47

Dnes nás čaká jedna CTF, dve ONS a dve duel mapy. Nič z toho nie je pod priemer – takže poďme na to.

ONS-Aeterna

(autor: David 'Sdruifos' Castel, download)

Aeterna je celkom pekná mapa s terénom a stavbami – to ju delí na viacero častí, medzi ktorými sa ťažko prechádza (pešo). Nody aj power cores sú dobre chránené – výnimkou je útok zo vzduchu. Skilled boti ma občas prekvapili, keď strieľali do vlastných prázdnych vozidiel alebo do nodov (a teraz neviem, či to robia aj na iných mapách :-)). Link setup sa podobá na Severance, uprostred je ale len tretí tank (dva sú pri druhých nodoch). Zarazila ma veža týčiaca sa nad základňou – dostal som sa tam Raptorom, vysadol som, vyhol som sa automatickému Ion cannonu, nasadol som do Raptora a... nebolo možné vyletiet vyššie. :-) Vyskočiť sa tiež nedalo. Proste suicide. :-) Vizuálne je mapa podarená, čo pri veľkosti ONS máp súvisí s nižším FPS, ale nemyslím, že by to bolo dramaticky pod retail úroveň.
Aj keď hráte so slabšími botmi, je problém hru dokončiť, o base node sa vedú urputné boje a súperovi boti sú tak nejak lepší. :-))) Boti sú vo všeobecnosti dosť hlúpi, ale s poriadnymi hráčmi táto mapa môže celkom slušne fungovať. Nastavený počet hráčov je po 6 na každej strane.

CTF-Canal

(autor: Eric 'Marsfyre' Berger, download)

Pekná mapa pre priaznivcov oranžovej farby – dve základne v štýle mesta ďalekého východu sú oddelené vodou so zakotvenou bárkou (trochu to pripomína starý November, ale mapa je symetrická). Základňa má dve úrovne – povrch (či už vnútri alebo vonku) a pod ním kanály. Do kanálov sa dá dostať buď od bárky (dva vstupy), dierou v podlahe niekde v meste alebo priamo z miestnosti s vlajkou. Von sa môžete dostať buď pri bárke alebo výťahom v miestnosti s vlajkou – uprostred behu nemôžete prejsť hore. Miestami sú FPS pod retailom, ale nič dramatické.
Umiestnenie zbraní aj power-upov je dobré. Vzadu na základni je aj Keg, nájdete dva a50, ale nenašiel som žiadny a100 (možno som zle hľadal :-)). Shock je blízko vlajky za zvláštnym "sklom", ktoré je niekde priehľadné/neviditeľné, ale nepriechodné, a inde je priechodné a nepriehľadné. :-) LG je v strednej časti, odkiaľ sa dá kontrolovať, či vám neuteká vlajka. Kanály su NAOZAJ úzke (vraj naschvál), takže je riziko sa tam pri boji zaseknúť. Pod loďou je umiestnený raketomet, v strede na jej palube zase DD. Predpokladá sa 6 hráčov na každej strane.
Mapa je fajn, ponúka dosť ciest pre vlajkonosiča. Boti ju tiež celkom slušne vedia, len z vody sa občas dlhšie vymotávajú. Rozhodne stojí za vyskúšanie.

ONS-ConclaveCanyon

(autor: Hointar, download)

Minule som Hointarovu mapu bohvieako neocenil – dnes to bude lepšie. :-) Hointar má v obľube ECE vozidlá, takže musíte disponovať týmto bonus packom (to je snáď povinnosť, nie? :-)). Po oranžovej mape sme sa dostali do fialového prostredia, sem tam skupinka stromov. Na pomerne strohú tému sú FPS dosť nízke. Napriek tomu, že nody a cores nie sú vyslovene opevnené, terén ich dobre kryje. Nevzniká tak problém ako pri PolarIceField, kde sú nody veľmi na očiach. To má za následok, že stači shock z veľkej vzdialenosti na to, aby sa na nich súper už nemohol objavovať.
Zbrane aj power-upy sú v pohode, nájde sa aj pár superzbraní. 4 nody sú zaujímavo prepojené – ide vlastne o dve cesty po dvoch nodoch, ale navyše je prvý node prepojený s druhým v druhej ceste (a naopak). Sú tak až štyri cesty po dvoch nodoch (dve sa križujú) a hra tu býva naozaj dramatická (obe cores môžu byť pod útokom). Boti mapu slušne ovládajú, nepríjemní sú najmä v Raptoroch a Cikádach. Opäť sa mi zdá, že súperovi boti sú lepší. :-) A opäť je počet hráčov v týme 6. :-)

DM-1on1-Lacrima

(autor: VoodariuS, download a review)

Lacrimu sme spomínali nedávno kvôli Insite review. Pri tej príležitosti sme ju aj vyskúšali. Téma je dosť pochmúrna a farby sa nesú v modrých a šedých tónoch. Ak sa pozriete na screenshot, tak by ste mali vedieť, že ten je na pomery Lacrimy až príliš farebný. :-))) A50 je umiestnená na malom dvore, zvyšok je interiér – evidentne dlho opustený, s kopou postelí kovovej konštrukcie. Mapa obsahuje veľa detailov, čo spôsobuje, že v strednej miestnosti klesajú FPS dosť pod retail úroveň, čomu sa dá trochu pomôcť (World details: Low – zmiznú rôzne reťaze a iné drobnosti). Inak naozaj pôsobivé, ťažko povedať či vyslovene pekné – ale mapa rozhodne má výraznú atmosféru.
Lacrima sa aj slušne hrá. Samozrejme občas narazíte na nejakú posteľ, čo vám môže vadiť, ale niečo zase prekážať musí. :-) Postele sú použité aj na slope dodge. Umiestnenie zbraní aj oboch štítov je dobré (a100 na pilieri dostupnom cez lift-jump je pekné riziko :-)). Pri diere, kam vyskočíte lift-jumpom, som sa učupený dokázal zaseknúť (musel som sa odstreliť preč :-)), ale inak som na chyby nenarazil. Možno vám bude chýbať LG, ale nemyslím, že by to bol problém. Pro-mapa to samozrejme nie je, ale hrá sa na nej dobre.

DM-UCMP-1on1-Derelict

(autor: Barballs, download a review – je to review DM máp z UCMP, úplne dole je Derelict)

No a napokon tu máme duelistickú perlu. Derelict je (spolu s UCMP) na svete už pol roka a vo veľkom UCMP review sa mapám povenovali aj na Insite. Faktom je, že táto mapa porušuje základné pravidlo – nie viac ako 3 poschodia. Ale tu to akosi funguje. :-) Pri pohľade na obrázok si isto vybavíte Rafinérku. Tu ale máte navyše vodopád, kus skaly a tých pár poschodí. :-) Vizuálne je mapa pekná, ale FPS sú horšie ako na pôvodnej Rafinérke. Toto na slabších strojoch dosť kazí dojem. Pracuje sa vraj na druhej verzii (dennej), ktorá by o.i. mala byť optimalizovaná, takže uvidíme.
Mapa má oba štíty na opačných koncoch a žiadny DD. Skvelé možnosti boja po vertikále sú pri tejto architektúre asi samozrejmosťou. :-) Derelict ponúka aj množstvo príležitostí na trik-jumpy (isto sa na túto mapu pozriem v nejakom diele Noob Tricks). Veľa príležitostí ponúkajú aj tri výtahy – sú krátke a rýchle (t.j. na skoré lift-jumpy) a dá sa z nich skákať dosť vysoko. Pri duel mapách (asi ste si všimli) nekomentujem botov. Na duel sa jeden hráč nájde vždy. Ale Derelict boti celkom vedia, takže aj toto môžete skúsiť. Ťažko niečo dodať k tejto mape, túto mapu proste treba hrať. Jedna z najlepších duel máp EVER.

Záver

ONS mapy možno zaradiť do slušného priemeru – ťažko povedať, čo je priemerná ONS mapa, ale predsa len je na svete nie málo dobrých ONS máp, nakoľko ich tvorba je stále populárna (podobne ako ONS samotný). Vďaka svojim linksetupom ale môžu byť obe mapy výrazne hrateľné online, čo ich môže povzniesť vyššie. :-) CTF-Canal je podarený dvojúrovňový CTF, ktorý dobre vyzerá a aj sa dobre hrá. A napokon sme tu mali dobrú a výbornú duel mapu – Lacrima a Derelict. Jednoznačne naj je Derelict, ktorý funguje aj na vážne hranie (ak máte stroj a rozumné FPS). Isté je, že všetky dnešné mapy stoja za pokus. :-)

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!