| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Ako sa nám hralo 6: Päťkrát DM-Codex

permalink

29. 10. 2005, Virgo47

Dnešný diel bude čiastočne nostalgický, lebo sa pozrieme na nie menej než 5 remakov starej známej UT retail (a aj singleplayer) mapy DM-Codex. Pôvodným autorom Codexu je CliffyB, ktorý je polovicou komunity zatracovaný a druhou polovicou oslavovaný (ale mám dojem, že prvá "polovica" je väčšia).

DM-Codex2k4

(autor: yournan, info&download)

Yournan patrí medzi produktívnych mapperov (Yournan na NaliCity) a remaky patria medzi jeho obľúbené počiny. Má na tričku aj dva UT Classics map packy. Ja som nikdy nebol zástancom remakov, hoci ich neodmietam a priori. Problém je v tom, že to, čo fungovalo na UT99, nemusí fungovať v UT2004. Mapovanie niekam pokročilo (stiahnite si UCMP2 a pozrite DM-Churn – to je výborná moderná mapa). OK, čo máme tu? Je to klasický remake, ktorý nie je prispôsobený UT2004 pohybu. Je teda malý ("cramped", ako sa bežne po anglicky hovorí). Tým som vlastne povedal všetko. :-)
Mapa je inak podaná dobre. Je to voľná, ale naozaj verná kópia. Slušné hranie však nie je vôbec možné.

DM-Codex2k4_v2

(autor: RiPp3r, info&download)

Toto nie je celkom ten Codex, ktorý poznáte. V prvom rade má naozaj moderný look&feel. Oproti predchádzajúcemu je rozumne škálovaný. Ostáva pritom takmer všetko, čo si z Codexu pamätáte, power-upy aj zbrane sú na korešpondujúcich miestach – len to celé vyzerá úplne inak. Navyše je pridaná chodba a jumppad od dvoch zdraví pod a50 (bývalý 100 štít na telo) k raketometu hore – zaujímavý prvok. Estetike trochu môžu vadiť UT2003 skiny na pick-up bases.
Mapa má rozumné rozmery, netrieskate si hlavu stále o strop pri DJ a dá sa na nej odohrať aj celkom slušná hra.

DM-CodexUTK4DBL

(autor: daveboylang, info&download)

Tak tento remake je dosť kontroverzný a rozhodne najmenej podobný originálu. Je to mix moderného a starého (čo sa týka textúrovania, industrial schodov, zvláštenj podlahy) – narovinu poviem, že je to dosť zlé. Zlé je textúrovanie (pamätáte sa, že by som sa na TOTO sťažoval? – tu musím), zlé je osvetlenie scény. Navyše sú tu dve a100, dve a50 (jedna dosť blízko Keg-o-Healthu, ktorý je navyše na mieste pôvodného shield beltu), dva DD (toto som ale len čítal, lebo ja som ten druhý nenašiel), niekoľko priestorov navyše, redeemer – proste je tu toho veľa. Láva zabíja hneď. Miestami sú priestory prázdne a priveľké, hoci mapa ako celok je podškálovaná (ale hlavu si o strop neobúchate).
Vraj je táto mapa "fun" (v diskusii sa ale názory líšia). Default mi to hodilo tuším 16 botov(?!). Pár sekúnd to bolo fun, ale inak je to všetko, len nie dobrá mapa.

DM-NeoCodex

(autor: Morpheus, info&download)

Toto je moja jasná voľba z celej pätice máp. Mapa zachováva charakter pôvodného Codexu, je výborne škálovaná a navyše prináša aj niečo nové. Nejde tu však o zbytočné miestnosti navyše. Niektoré miestnosti sú ale v tomto Codexe viac či menej exteriérmi (preto som aj tento codex ako jediný "fotil" z iného miesta, ale na obrázku je aj a100, ktorý je na ostatných screenoch).
Mapa pôsobí sviežo, dobre sa hrá, klasická odstreľovačka je tu nahradená LG – proste je to podarené skĺbenie Codexu a UT2004.

DM-Codex-2k5-1

(autor: Superchazz 'Cat Killer' Hollenbeck, download)

Posledná verzia Codexu (pochybujem že ich je na UT2004 len týchto päť, ale v tomto článku päť stačilo :-)) je úplný remake – rovnaká mierka, rovnaké textúry, pôvodná hudba (ach, tá nostalgia!), proste všetko, čo sa dalo zachovať, ostalo zachované. Hrateľnosť je teda dosť mizerná, ale inak mapa plní svoj účel dokonale. :-) Zdá sa mi, že originálny easter-egg z verzie pre UT tu chýba (damage zone miestnosť s DD), ale to by sa dalo odpustiť.

Záver

Čo povedať na záver? Treba si uvedomiť, že mapovanie je už niekde úplne inde. Vari najviac som si to uvedomil na už spomínanej mape Churn (z UCMP2), ktorá ráta s tým, že liftjumpy a dodgejumpy sú bežná súčasť pohybu. Kým v starom UT bolo možné skočiť od shield-beltu na plošinku vedľa skokom, v akejkoľvek slušnej konverzii by mal byť vyžadovaný 2J alebo DJ. Keď už som napísal tento článok, idem pomazať všetky tie Codexy. Možno si necham NeoCodex, ktorý presne spĺňa účel: je to konverzia, je UT2004 hrateľná a navyše dobre vyzerá. Tak či tak je ale dnes Codex už zastaralá mapa. (V nejakej dosť horúcej diskusii niekto povedal, že pokým v starom UT mohol mať Codex 8 bodov z 10, tak dnes už aj dobrý remake s tým istým layoutom proste nemôže ísť nad 6 – niečo na tom bude.)

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!