| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Ľudia okolo UT2004 – Soma

permalink

13. 11. 2005, Virgo47

Aby som vás nešokoval noob trikmi po siedmych dňoch, rozhodol som sa pozrieť sa na prácu produktívneho mappera známeho pod menom Soma. Philipp "Soma" Urlich je autorom mnohých úspešných máp. Všetky mapy, ktoré dnes spomeniem môžete nájsť buď na Mapraiderovi alebo na NaliCity (takže prípadné linky na mapy si nájdete sami :-)).

Soma začal mapovať v časoch slávy UT2003 a jeho prvým známejším počinom bol DM-CaveDigger. Nakoľko som UT2003 preskočil, mapu som nikdy nehral, podobne ako jeho ďalší počin pre tento titul – DM-Betalus (kontroverzné review na Insite). Betalus bol variáciou na Antalus. Nech už je mapa dobrá alebo ešte lepšia, je isté, že Soma predviedol, že to s editorom vie.

Nehynúcu slávu si potom zabezpečil jednou z najhranejších TDM máp – DM-Goose (review na Insite). Tá sa potom zaslúžene dočkala aj prerobenia do UT2004 (na obrázku vpravo).

Nejeden mapper a reviewer rád robia narážky na Somovu zvláštnu úchylku – rád používa jumppady k power-upom. V Goose je to slávny nakonečne dlhý skok k a100 (v movies sú obľúbené air-rockety aj iné killy práve na tomto mieste, keď súper bezmocne letí vzduchom :-)). Keď potom v máji 2004 vyšiel balík CBP2, v ktorom mal mapu DM-Achilles (na obrázku vľavo, review), bolo jasné, že sa na mapperskej scéne etabloval naozaj úspešne (a právom).

V mape Achilles máte jumppad k a100 aj k a50 (aby toho náhodou nebolo málo a aby bolo HNEĎ jasné, že autorom je Soma :-)). Jedna vec je ale istá, Achilles je jedna prekrásna mapa s výborným layoutom a rovnako výbornou hrateľnosťou. Soma má talent a cit pre layout. Nie vždy síce vyrobí top mapu vhodnú aj na prípadný turnaj (Achilles vhodný rozhodne je), aj tak je ale zábava hrať jeho mapy.

Ďaľšou mapou z jeho dielne je DM-Waisten (obrázok vpravo – šokujúce je, že a100 je dole pri jumppade a nie na mieste dopadu ;-)). Túto mapu s Goliath témou Soma navrhoval pre hardcore TDM hranie (vidieť fragy z nej je možné napr. v DiGiTaL SpeeD movie).

Aby ostal verný svojim zvykom, ďalšie dve mapy opäť mali jumppady k power-upom. Mapa DM-Fractionary-X2 sa naozaj vydarila (review na Insite alebo naše Ako sa nám hralo). Pre svoju nadbytočnú konektivitu síce nie je vhodná pre hardcore hranie, zato si na nej užijete kopu zábavy (objavila sa napr. v UnrealNorth the movie). Soma opäť prejavil talent pre rafinovaný layout a rovnako tak ukázal, že vie naozaj dobre mapu nasvietiť. A samozrejme – jumppad k a100 sľubuje kopu midair killov. :-)))

Po Fractionary prišiel Soma potom s eponymicky nazvanou mapou DM-Soma. Nakoľko nie som príliš fanúšik jaskynných máp, na mojom disku sa dlho neohriala, ale viem, že v hodnotení nikde neprepadla. :-)

A tak sa pomaly dostávame do súčasnosti. V UCMP2 má Soma tiež svoje želiezko v ohni – DM-UCMP2-Saiko (review na BU). Túto mapu ale dorábal Slainchild po tom, čo na nej Soma prestal robiť – isté ale je, že layout je jeho (ak váhate, tak na obrázku vľavo je pohľad od jumppadu k DD :-)).

Napokon nedávno sa na UnrealNorth objavila informácia, že sa na nás chystajú tri pro mapy – dve robí Slainchild, na tretej DM-1on1-Reverse pracuje Soma. Uvidíme, čo nás čaká, ohlasy sú zatiaľ veľmi sľubné.

Soma má aj vlastnú stránku, na ktorej ale nenájdete všetky jeho mapy, zato tam ale nájdete aspoň pár informácií o tomto 30-ročnom švajčiarskom mapperovi. Pevne verím, že o jeho mapách ešte budeme počuť – či už s alebo bez jumppadov k power-upom.


Be RED or BLUE – 47'll kill you!