| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Ako sa nám hralo 7: DM-Mako, DM-BeforeBC/AfterAC, cDOM-DPM/DM-Arcane_Temple a DM-1on1-Backspace

permalink

20. 11. 2005, Virgo47

DM-Mako

(autor: Daniel "KaMi" Diaz, download)

Mako je malá futuristicky ladená mapa – dve miestnosti a jedna chodba. Aj keď by sa dalo hovoriť o trojúrovňovej mape, podlažia sa prekrývajú na málo miestach. Mapa je dosť malá a pri default 3 hráčoch dosť rýchla (pri dvoch by to asi bol čistý ownage, traja sú zárukou zachovania potrebného chaosu). Mako vyzerá veľmi dobre, čo sa občas odráža na polovičných FPS oproti retailu. Je možné nájsť pár grafických chybičiek (obe, čo som si všimol sú aj na screenshote), ale nejde o nič čo by ovplyvňovalo hrateľnosť. Podobne mi nevadili UT2003 podstavce na zbrane (pritom raketomet má UT2004, čudné). Vadila mi však prítomnosť ruchu aj pri vypnutom ambiente.
Na mape je DD a a100 (pridáva po 100 do 150) a zastúpené sú všetky zbrane. Rozmiestnenie predmetov je slušné, hoci na takejto malej mape nie je problém ich vyzbierať v jednom 27s cykle (aj preto nie je vhodná na vážne duely). Pri dvoch väčších miestnostiach by mohlo ísť o hitscan mapu (aimfest), ale opäť to riešia traja hráči. Vždy platí, že po vnesení trochy chaosu do mapy sa uplatnia aj nehitscan zbrane, čo je práve prípad pre Mako. Nesmiem zabudnúť spomenúť prítomnosť slopejumpov. Čo mi trochu vadilo, že miestami blocking volume bráni prístupu na miesta, o ktorých som graficky presvedčený, že by sa na nich dalo stáť (na shote vľavo hore napr.).
Zhrnutie: Dobre vyzerajúca, trochu arénovitá mapa s kopou custom obsahu a fun hrateľnosťou – to je Mako.

DM-BeforeBC/AfterAC

(autor: RichyB, info&download)

Dvojúrovňová aréna s jedným veľkým nádvorím a s jednou väčšou a pár menšími chodbami – to je v skratke obsahom oboch máp. Mapy sú totiž identické, akurát BeforeBC je dennou verziou AfterAC (táto nočná verzia je na obrázku). Mapa je postavená na štandardnej egyptskej téme a bez problémov dosahuje retail FPS.
Naznačil som, že ide o arénu, čomu zodpovedá aj default load 8 hráčov. Okrem toho chýba lightning (ostatné zbrane sú ale plne zastúpené). Všetko sa točí okolo DD, ktorý sa objavuje na nádvorí. Okrem neho sú tu rozmiestnené tri a50 štíty a potom už len zbrane. Ťažko posúdiť kvalitu rozmiestnenia, ale k zbrani sa dostanete takmer vždy; problém je potom prežiť prípadný prechod cez nádvorie – ale o tom už arény sú. :-)
Zhrnutie: Máte chuť na trochu chaosu, kopu rakiet a istotu, že súperov nemusíte dlho hľadať? Potom sa nechajte presvedčiť na ktorúkoľvek z týchto dvoch máp. :-)

cDOM-DPM/DM-Arcane_Temple2k4

(autor: Yournan, originál Shane Caudle, info&download DM verzie)

A teraz trochu nostalgie – a to hneď na tri spôsoby. Neviem, či poznáte starý dobrý ArcaneTemple. Vonku pri jazierku s redeemerom ležiacim na dne je a50. V interiéri chrámu si prídu na svoje milovníci z-axis bojov, nájdete tu shock, flak a a100. Ak budete postupovať ešte ďalej dostanete sa do zadnej časti chrámu s bazénom, úzkymi lávkami a DD tróniacim na plošine nad vodou. Pod plošinou je teleport, ktorý vedie do miestnosti blízko vrcholu vodopádu, odkiaľ môžete skočiť do jazierka – a sme tam, kde sme boli na začiatku.
Remake je verný originálu, ale dobre prispôsobený pre UT2004. Yournan sa navyše neobmedzil len na DM verziu, ale pridal double domination verziu (download) a v Classic Domination balíku (download) je aj verzia pre milovníkov tejto starej disciplíny (screenshot je z cDOM verzie).
Zhrnutie: Vydarený remake hneď na tri spôsoby – ak ste mali túto mapu radi, nemáte nad čím váhať.

DM-1on1-Backspace

(autor: Slainchild, info&download)

A sme u zlatého klinca dnešného článku. Trojúrovňová mapa s originálnou futuristickou témou a hrateľnosťou podobnou Rafinérke – to je v skratke Backspace. Mapa obsahuje minimum static meshes, aby pohyb po nej bol bezproblémový a hladký, ale pritom stále vyzerá dobre (aj zásluhou originálnej grafickej témy). Backspace je typická "box" mapa, takmer štvorcová a má ideálnu veľkosť pre duely.
Štíty sú umiestnené na opačných koncoch mapy, hitscan zbrane taktiež. Raketomet je priamo nad flakom, čo je zaujímavá voľba; pri hraní sa ale prejaví, že to nie je vada. Dosť vialov, tuším až sedem zdraví (to už prekonáva aj Rafinérku) – to všetko povedie k pekným taktickým duelom. Samozrejmosťou je množstvo šikmých plôch, z ktorých sú niektoré aj ozvučené; k tomu pridajte jeden výťah a jeden jumppad a už viete všetko. :-)
Zhrnutie: Backspace je moderná competitive duelová mapa vo svojej najtypickejšej podobe – jednoduchá, čistá, veľa z-axis.

Update 1. 12. 2005: Vyšiel Fixed Editions Mappack od Slainchilda s novou verziou, ktorá hlavne nezhadzuje linux dedicated servery a trošku mení rozmiestnenie zbraní. Odporúčam prejsť na novú verziu DM-1on1-Backspace-FE.

Záver

Zisťujem, že nestíham písať články o mapách, ktoré mám v pláne opísať. Preto som sa rozhodol, že tie mapy, ktoré sa mi až tak nepáčia (čo je naozaj subjektívne), vybavím v skratke na záver. :-) Ide zväčša o mapy, ktoré som spomínal v starších drobnostiach.
Už dlhšie ma straší mapa DM-Soma2 od známeho mappera Soma. Ide o veľkú jaskyňu, v ktorej bude dominovať hitscan až do momentu, kedy sa naplní viacerými hráčmi. Nájdete v nej DD, a100, a50 a samozrejme aj jumppad k jednému z týchto power-upov (však Soma, nie? :-)).
Na prvý pohľad dobre vyzerajúca DM-Quetza ma odradila nejednou chybou v realizácii. Pri výťahu sa mi podarilo vojsť do steny, mnohé predmety na stene nemajú blocking volume (dá sa cez ne prejsť), naozaj dlhý zvuk výťahu a podobne. Zaujímavosťou je akási transportačná diera – ani tá však nepomohla tomu, aby sa mapa u mňa zohriala na dlhšie.
No a to najmenej dobré na záver. DM-Oppression – to sú obrovské miestnosti (jasný aimfest), dosť smiešne prvky v layoute (napr. schody dole a hneď hore bez akejkoľvek rovinky). Mapa nepôsobí škaredo, ale rozhodne pôsobí nepremyslene – neposkytuje ani dobrú hru, ani toľko zábavy ako iné mapy.

Takže je to jasné, štyri mapy (vlastne šesť, keď rátam Arcane ako tri :-)) na disku ostávajú, tri mapy dnes môj disk opúšťajú. :-)

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!